Περιγραφή
Ως εισαγωγή στην επικείμενη φιλοξενία του στο annexM, με την οποία εγκαινιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το ετήσιο διακαλλιτεχνικό πρόγραμμα ερευνητικής φιλοξενίας εικαστικών καλλιτεχνών ResidentM (Διεύθυνση: Άννα Καφέτση), ο καλλιτέχνης και μουσικός Αθανάσιος Αργιανάς επιμελείται το πρόγραμμα προβολών An Ear οf Arms (Around us), το οποίο περιλαμβάνει υβριδικά οπτικοακουστικά και ηχητικά έργα από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι σήμερα. Τα έργα αυτά, που αποτελούν συνεργασίες με μουσικούς και συνθέτες και φέρουν τη μουσική ή τον ήχο στον πυρήνα της γλώσσας τους, παρουσιάζονται το Σάββατο 16 Νοεμβρίου στις 7:00 το βράδυ στην Υπηρεσιακή Αυλή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Ορισμένες από τις οπτικοακουστικές δημιουργίες προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ σε δύο από αυτές το μοντάζ έγινε ειδικά για την προβολή τους στο Μέγαρο.
Από τις υποβλητικές ηχητικές συνθέσεις της Άννια Λόκγουντ, που συνδυάζουν γουργουρίσματα τίγρεων από ηχογραφήσεις πεδίου και ηλεκτρονικούς ήχους, μέχρι την ταινία της Άουρα Σατς για τη Βρετανίδα πρωτοπόρο συνθέτρια Ντάφνι Όραμ, από το ιστορικό Speak του Τζον Λέιθαμ μέχρι το επίκαιρο The Love Life οf The Octopus του Ζαν Πενλεβέ, με μουσική που συνέθεσε κατά παραγγελία ο Πιερ Ανρί για modular συνθεσάιζερ, το ποιητικό χαϊκού An Owl Is An Owl του Κρις Μαρκέρ και το συναισθηματικό Cat Listening To Music του ίδιου δημιουργού, αυτή τη βραδιά, θα παρουσιαστεί ένα ευρύ φάσμα δυναμικών μέσα από τη συγκινησιακή χρήση της μουσικής που λειτουργεί πάντα στον πυρήνα των ίδιων των ταινιών.
Ένα απόσπασμα από δύο κεφάλαια του My Bodily Remains των Τάι Σάνι και Μάξουελ Στέρλινγκ, μια ειδική έκδοση με την ηχητική μπάντα μιας πρόσφατης ζωντανής παράστασης της Ορχήστρας Gamelan για το Southbank του Λονδίνου, λειτουργεί ως επική coda, ένας επίλογος που μας προσγειώνει πίσω σε ένα ανθρώπινο σύμπαν, ύστερα από μια παράκαμψη σε έναν κόσμο ζώων και ουτοπικών μηχανών.
Τη βραδιά ολοκληρώνουν το έργο Music Sideways του ίδιου του Αθανάσιου Αργιανά, ένας φωνητικός κανόνας κινηματογραφημένος μέσα από ένα είδος πρισματικού καθρέφτη, ο οποίος λειτουργεί ως σκηνικό αντικείμενο που απηχεί τη δομή της μουσικής, καθώς και το Hollowed Water (Α Gesture 24 Times).
Πρόγραμμα | An Ear of Arms (Around Us)
Διάρκεια προβολών | 60 λεπτά
Εισαγωγή
Annea Lockwood
Tiger Balm, 1970
Ήχος, 19 λεπτά
Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας
1 Chris Marker
An Owl Is an Owl, 1990
Μουσική: Chris Marker
Βίντεο, ήχος, 3 λεπτά
Ευγενική παραχώρηση Les Films du Jeudi
2 Jean Painlevé & Geneviève Hamon
Love Life of The Octopus, 1976
Μουσική: Pierre Henry
Βίντεο, ήχος, 13 λεπτά
Ευγενική παραχώρηση από τα αρχεία του Jean Painlevé
3 Aura Satz
Oramics / Atlantis Anew, 2011
Μια ταινία για τη μουσική της Daphne Oram
Έγχρωμο, ήχος, 7 λεπτά και 29 δευτερόλεπτα
Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας
4 John Latham
Speak, 1962
Μουσική: John Latham
Έγχρωμο, ήχος, 11 λεπτά
Ευγενική παραχώρηση LUX και Ιδρύματος John Latham
Διάλειμμα
5 Chris Marker
Cat Listening to Music, 1990
Μουσική: Federico Mompu
Έγχρωμο, ήχος, 2:50
Ευγενική παραχώρηση Les Films du Jeudi
6 Αθανάσιος Αργιανάς
Music Sideways, 2011
Μουσική: Αθανάσιος Αργιανάς
Έγχρωμο, ήχος, 2:40
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και Tate Media
7 Aura Satz
Ventriloqua, 2012
Απόσπασμα από τεκμηρίωση, Southbank, Λονδίνο
Θερεμίν: Άννα Πίβα
Έγχρωμο, ήχος, 4:30
Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας
8 Tai Shani & Maxwell Sterling
My Bodily Remains (Southbank Gamelan Live Soundtrack), 2023
Κεφάλαια 4 & 5
Μουσική από τον Maxwell Sterling και τον Richard Fearless
Έγχρωμο, ήχος, 15 λεπτά
Ευγενική παραχώρηση των καλλιτεχνών
9 Αθανάσιος Αργιανάς
Hollowed Water, 2020
Ανάθεση από το Camden Arts Centre, 2020
Έγχρωμο, ήχος, 3 λεπτά
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη